dia de traspàs

Avui, eleccions generals a Polònia. Jo estic decidida a votar a les nostres del 20N. Però ui… no ho tinc pas fàcil. He estat buscant què s’ha de fer i he d’anar personalment a presentar la documentació a l’embaixada espanyola, que a Polònia està a la capital, Varsòvia. Jo ara estic vivint al sud i Varsòvia, em queda a unes 6 hores de tren. He d’acabar de pensar com m’organitzo per anar (algun dia entre setmana, el cap de setmana estarà tancat…) personalment a presentar tota la paparassa! A Varsòvia hi vaig estar el mes passat aprenent polac (prometo dedicar un post pròximament parlant de l’idioma) i tinc alguns amics, aixi que potser podré anar-hi.

Aquest matí tornant de comprar (aquí els diumenges també obren els supermercats) he vist una bandada d’ocells (migrant cap al sud fugint del fred del nord, suposo) amb la característica forma de “V” invertida. La majoria d’ocells que migren en aquesta forma són aus grans, com oques, ànecs, grues o cigonyes… L’esforç que han de fer per migrar és immens, així que busquen la manera més eficaç de fer-ho. Hi ha varis motius del perquè d’aquesta organització, com per exemple l’estalvi d’energia, la visibilitat, el contacte visual entre elles… Seguiré investigant sobre el tema, és molt complex i APASSIONANT.

Us deixo una imatge del moment.

5 thoughts on “dia de traspàs

  1. Res a perdonar, una fotografia preciosa! Com totes les que porten la teva marca, és clar! Un petonàs guapa! I que la “V” de la victòria t’acompanyi :)

Leave a Reply

